jump to navigation

PS/2 keyboard not available on device manager – PS/2 keyboard not working 8 Αυγούστου 2007

Posted by Nikolas in Hardware, Windows.
Tags: , , , ,
trackback

Εχθές το πρωί, η πρώτη κλήση της ημέρας ήταν η εξής:

«Καλημέρα, δεν δουλεύει το πληκτρολόγιό μου!»

Η απάντησή μου όπως λογικό η αναμενόμενη, «Αλλάξτε πληκτρολόγιο», έλαβε άμεσα την ανταπάντηση, «Έχω αλλάξει τέσσερα πληκτρολόγια και κανένα δεν δουλεύει στο δικό μου μηχάνημα, ενώ σε όλα τα άλλα, δουλεύει μια χαρά».

«Βρε, γαμώτο», λέω, «Τί στο καλό; Κάηκε η PS/2 θύρα;! Όλα τα κουλά σε μένα ρε γαμώτο;!»

Πράγματι, λοιπόν, το(α) πληκτρολόγια (PS/2 πάντα) δεν δούλευε μόλις ξεκινούσαν τα Windows (XP πάντα). Αντιθέτως σε BIOS όλα δούλευαν κανονικότατα!

«Αν είναι ποτέ δυνατόν», σκέφτηκα, «Τα άτιμα Windows βγάζουν σε τέτοιο γελοίο πράγμα όπως είναι ένα πληκτρολόγιο, πρόβλημα;!»

Και όμως βγάζουν! Μία αναζήτηση στο google μου έφερε δυστυχώς χιλιάδες αποτελέσματα, τα οποία μαρτυρούσαν ότι πράγματι συμβαίνει οι drivers του πληκτρολογίου να γίνουν corrupted.

Τα περισσότερα που βρήκα στο google αναφερόντουσαν σε εμφάνιση του προβλήματος, μετά από αναβάθμιση των Intelipoint drivers.

Το θέμα όμως στη δική μου περίπτωση ήταν ότι το συγκεκριμένο πληκτρολόγιο δεν χρησιμοποιούσε Intellipoint drivers, αλλά τους default drivers των Windows.

Τί Last Known Good Configuration, δοκίμασα (αποτέλεσμα 0), τί Recovery Console (δεν λειτουργούσε το πληκτρολόγιο, ΟΥΤΕ στο Recovery Console), τίποτα, τίποτα, τίποτα.

Τελικά, η λύση είναι πάρα πολύ απλή.

  1. (*) Σύνδέεστε κανονικά στα Windows (το ποντίκι δουλεύει)
  2. Πάτε στο C:\Windows\System32\drivers
  3. Διαγράφετε τα αρχεία i8042prt.sys και kbdclass.sys καθώς και οποιοδήποτε άλλο kbd*.sys αρχείο στο συγκεκριμένο φάκελο
  4. Κάνετε επανεκκίνηση. Αν σας ζητηθούν drivers, εισάγετε το CD των Windows
  5. Γράφετε κανονικά με το πληκτρολόγιό σας!

(*) σε περίπτωση που δεν μπορείτε να συνδεθείτε, γιατί απαιτείται η εισαγωγή κωδικού, τότε ένα οποιοδήποτε LiveCD (Ubuntu, Knoppel, UBCD, UBCD4Win) θα σας επιτρέψει να διαγράψετε τα αρχεία αυτά.

Σχόλια»

1. George Chatzimanolis - 9 Αυγούστου 2007

Εμένα κάθε τόσο μου συμβαίνει αυτό, δηλαδή να ανοίγω το PC και το πληκτρολόγιο να μην ακούει. Βέβαια στη δική μου περίπτωση η λύση είναι λίγο πιο απλή μιας και με μία απλή επανεκκίνηση στρώνει. Ούτε εγώ πάντως χρησιμοποιώ τους Intelipoint drivers.

2. λενα - 21 Σεπτεμβρίου 2007

‘Εχοντας ακριβώς το αντιθετο πρόβλημα (…εμένα δεν μου αναγνωρίζει το πληκτρολόγιο το BIOS, αλλα στα Windows δουλεύει μιά χαρά) θα ήθελα καμιά συμβουλή γιατι έχω απελπιστεί.

(θα μου πείς τί το θές το πληκτρολόγιο στο BIOS αφού κατα τ’ άλλα λειτουργεί μια χαρά? Απλά δεν μπορώ να μπώ στο BIOS γιατί δεν λειτουργεί το αντίστοιχο πλήκτρο και δεν μπορώ να επιλέξω λειτουργικό σύστημα κατα την εκκίνηση, γιατί δεν λειτουργούν τα βελάκια. Ετσι υποχρεωτικά μου φορτώνει τα Vista)
Μέχρι τώρα λειτουργούσε κανονικότατα.

3. Νικόλας - 1 Οκτωβρίου 2007

@λένα: Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα σου. Αν το πλήκτρολόγιό σου δεν αναγνωρίζεται από το BIOS, τότε ούτε στα Windows θα παίζει, γιατί απλά δεν θα το βλέπει σαν συσκευή. Αν το βλέπει στα Windows, τότε σίγουρα δεν έχεις πρόβλημα με το πληκτρολόγιο. Το δικό μου πρόβλημα ήταν πρόβλημα των drivers των Windows για το πληκτρολόγιο. Όλες οι συσκευές στα Windows χρησιμοποιούν drivers για να «μιλήσουν» με το λειτουργικό.
Αν το πρόβλημα που έχεις με το πληκτρολόγιο, είναι ότι δεν δουλεύουν τα βελάκια και το DEL, τότε το ερώτημα είναι αν τα συγκεκριμένα πλήκτρα δουλεύουν όταν είσαι στα Windows. Αν όχι, τότε απλά χρειάζεσε, καινούριο πληκτρολόγιο, διαφορετικά, τσέκαρε αν το πληκτρολόγιο σου συνδέετε απευθείας στην PS/2 θύρα, γιατί υποθέτω ότι το συνδέεις στη USB, μέσω του adaptor PS/2 σε USB. Ο συγκεκριμένος adaptor από την εμπειρία μου είναι εντελώς άχρηστος και αχρείαστος, εφόσον διαθέτεις κανονική θύρα PS/2 για το πληκτρολόγιο.
Σε κάθε περίπτωση, δοκίμασε τα ακόλουθα.
1. Σύνδεσε το πληκτρολόγιο απευθείας στην PS/2 θύρα
2. Άλλαξε το πληκτρολόγιο

Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν λύσει το πρόβλημά σου, τότε εδώ είμαστε! 🙂

4. kostas - 18 Μαΐου 2008

I am from greece.
Please help me. My English is little bad

I dot have my keyboard on start up. I was reset my bios and on startup ask for me to press F1 to continue. How if my keyboard it don’ t work…

5. Νικόλας - 19 Μαΐου 2008

@kostas: Και εγώ από Ελλάδα είμαι. Το post είναι στα Ελληνικά, οπότε πές τα στα Ελληνικά! 😉

Στο δια ταύτα, αν το πληκτρολόγιο δεν το βλέπεις απο bios, άλλαξε για αρχή πληκτρολόγιο. Αν έχεις ασύρματο, βάλε ενσύρματο, αν εχεις USB, βάλε PS/2. Δοκίμασε κάτι από αυτά και εδώ είμαστε 🙂

6. θωμας - 12 Δεκεμβρίου 2008

Εγω παιδια εβγαλα το πληκτρολογιο και το εβαλα σ αλλο υπολογιστη… μετα οταν το εβαλα στο δικο μου δεν δουλευει καθολου…. ουτε να μπω ναμπω στο βιος τωρα….

7. roula - 9 Αυγούστου 2010

κατα την εκκινηση μου βγαζει το μην «keyboard error or no keyboard present» και μου λεει να πατησω f1!! πως αφου δεν λειτουργει το πληκτρολογιο….? εχω δοκιμασει 2 πλκτρολογια που λειτρουργουν κανονικα σε αλλο υπολογηστη…

8. Harris - 19 Οκτωβρίου 2013

προσπαθω να τα διαγραψω αλλα μετα απο 5 δευτερολεπτα ξαναεμφανιζονται. Μπηκα στις ιδιοτητες φακελου… τιποτα. Αντεγραψα αλλα στη θεση τους… 5 δευτερολεπτα μετα αντικατασταθηκαν και τα δυο με τα προηγουμενα. Το πληκτρολογιο νεκρο. Πως να τα σβισω, υπαρχει καποια διαδικασια;

Νικόλας - 21 Οκτωβρίου 2013

Το συγκεκριμένο άρθρο γράφτηκε το 2007 και αν προσέξεις καλύτερα θα δείς πως αφορά στα Windows XP. Φαντάζομαι πως πιθανότατα έχεις Windows 7, συνεπώς δε νομίζω να ισχύουν, για τα Windows 7. Σε κάθε περίπτωση η διόρθωση είναι να διαγράψεις τους drivers και να τους εγκαταστήσεις ξανά από κάποιο άλλο μέσο (π.χ. το CD των Windows). Στα Windows 7 όμως οι drivers είναι protected και κάθε φορά που τους διαγράφεις, το σύστημα τους επαναφέρει (προκειμένω να λειτουργήσουν οι συσκευές). Θα πρέπει να απεγκαταστήσεις τους drivers του πληκτρολογίου, να διαγράψεις τα αρχεία (ώστε να μην τους ξαναεγκαταστήσει χρησιμοποιώντας τα ίδια αρχεία) και να τους εγκαταστήσεις είτε από το CD ή από κάποιο αρχείο εγκατάστασης. Στα Windows 7 μάλιστα και αν δεν κάνω λάθος, αν το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι είναι Microsoft, σου εγκαθιστά τους Intellipoint drivers, από το Windows Update.


Σχολιάστε